10 alimente pentru un somn liniștit. Iată cum vei dormi ca un prunc

Alimentele pentru un somn liniștit sunt cele care, în principal, stimulează creierul pentru a secreta serotonină. Acest neurotransmițător are rolul de a transmite numeroase semnale și de a declanșa procesele biologice ale somnului. În acest fel, dacă, seara, mănânci anumite alimente, cu siguranță că vei dormi mult mai bine și dimineața te vei trezi mult mai odihnit. Totul este chimie până la urmă.

Iată care sunt alimentele pentru un somn liniștit

1.Bananele 


Bananele sunt recunoscute pentru cantitatea mare de potasiu. De asemenea, o singură banană conține peste 30 de grame de magneziu. Bananele la cină te ajută să ai un somn liniștit, dar și o siluetă de invidiat.

2. Nucile și semințele


Acestea sunt un adevărat răsfăț pentru organism. Paleta semințelor este una vastă și astfel poți consuma seara nuci, semințe de bostan, migdale, semințe de in. Toate acestea aduc un plus organismului.

3. Carnea de curcan


O bucată de carne de curcan, consumată cu circa 3 ore înainte să te culci este un elixir. Carnea de curcan este recunoscută pentru aportul de triptofan, substanță care conferă starea de bine și declanșează în mod direct secreția de serotonină.

4. Lactate 


Lactatele sunt recomandate a fi consumate în principal la cină, dacă suferi de insomnii sau pur și simplu vrei să te odihnești mai bine. Funcționează pe același principiu ca și carnea de curcan.

5. Peștele gras


Tonul, macroul sau somonul sunt adevărate surse de acizi grași, omega 3, dar și de magneziu. Nutriționiștii recomandă măcar o masă de pește pe săptămână, dar pentru un somn echilibrat ei sfătuiesc ca peștele gras să fie consumat la cină.

6. Cireșele


În principal vara, cireșele trebuie consumate din belșug. Melatonina din cireșe controlează ceasul intern și oferă o stare de relaxare su de bine. Consumate seara ele vor avea un cuvânt greu de spus asupra unui somn de calitate.

7. Legumele verzi


Consumaţi cât mai des spanac, varza Kale, varza verde etc. Doar 100 de grame de spanac crud vă furnizează până la 79 mg de magneziu, ceea ce reprezintă circa 20% din doză zilnică recomandată.

8. Ceaiuri bogate în magneziu


Ceaiurile recomandate sunt: ceaiul rooibos și ceaiul alb. Bineînțeles că înainte de culcare se poate bea și un ceai de mușețel sau e tei, pentru că acestea au rolul să te liniștească.

9. Orezul brun


O cină perfectă conține orez brun. Nutriționiștii susțin că orezul brun trebuie combinat cu fasolea neagră pentru un aport important de magneziu.

10. Spanacul


O jumătate de cană cu spanac opărit conţine 78 miligrame de magneziu, dar şi o cantitate însemnată de calciu.

Citește și