10 sfaturi pentru un somn liniștit și o viață echilibrată

Nu te odihnești bine noaptea? Nu ai sun somn liniștit și te trezești mai obosit decât te-ai culcat? Un somn bun înseamnă o sănătate e fier și o viață echilibrată. Așadar, iată care sunt cele mai bune sfaturi pentru a avea o noapte liniștită.

1.O baie fierbinte


Pentru o noapte liniștită și un somn de prunc, se recomandă ca în fiecare seară să faci o baie fierbinte. În apa din cadă poți să folosești diverse uleiuri esențiale cu arome relaxante. Plantele recomandate pentru relaxare sunt mușețelul, menta, valeriana, dar și multe altele.

2. Renunță în a doua parte a zilei la cofeină


Aceasta este o regulă de aur. Cafeaua se bea dimineața, în condițiile vrei să ai un somn liniștit și bun. Sunt numeroase persoane, care nu reacționează în niciun fel la cofeină, dar dacă te afli în tabăra opusă atunci trebuie să consumi cofeina doar în prima parte a zeil.

3. Cina


O veche vorbă din popor spune că dimineața trebuie să mănânci precum un rege, la prânz ca un om normal și seara ca un cerșetor. În prima parte a zilei ai nevoie de cantitatea cea mai mare de energie și atunci este normal ca dimineața să fie masa cea mai îmbelșugată. Prânzul să fie mediu din punct de vedere nutrițional, iar seara se recomandă o masă cât mai ușoară sau săracă în calorii. Astfel, somnul tău se va îmbunătății și devii un om sănătos.

4. Atmosfera din dormitor


Pentru un somn liniștit este bine să ai o atmosferă perfectă în dormitor. Să fie camera curată, aerisită chiar înainte de culcare și dacă te deranjează lumina, atunci asigură-te că este perfect întuneric.

5. Programul de somn


Pentru o viață echilibrată din toate punctele de vedere, cel mai important este să ai un program de somn pe care să-l respecți până devine rutină. Se recomandă somnul între orele 22.00 și 06.00.

6. Ceaiuri și tincturi


De un real ajutor, ceaiurile și tincturile pot produce minuni atunci când vrei să ai un somn liniștit. Ceaiul de tei se recomandă înainte de culcare, dar și tincturi precum cea de valeriană, passiflora, mușețelul sau chiar lavanda.

7. Nu dormi în timpul zilei


Uneori oboseala îți spune cuvântul și un somn în timpul zilei pare să fie benefic. Pentru moment el este dar în același timp produce un dezechilibru noaptea. Evită pe cât posibil somnul din timpul zilei și astfel noaptea te vei odihni mult mai bine.

8.Temperatura din cameră


Când vine vorba despre temperatura din cameră discuțiile sunt împărțite. Există unele popoare care preferă frigul noaptea, în timp ce altele dorm în căldură. Alege temperatura cea mai confortabilă pentru tine și o sa vezi că noaptea o să fie una liniștită.

9. Nu face sport seara


Regula de aur pentru sport este că se face dimineața. Efortul fizic nu face altceva decât să stimuleze organismul și în acest fel te va agita, iar starea de zen va dispărea.

10. Echilibrul emoțional


Taoiștii spun că cel mai important echilibru este cel emoțional. Atunci când ai pus capul pe pernă, uită toate problemele, oricum ele nu se vor rezolva dacă te gândești intens și nu te culca certat. Înainte de culcare împacă-te cu persoana de lângă tine.

Citește și