100 de motive ca să mergi pe jos. Un remediu universal pentru numeroase boli

De mii de ani, medicii ne recomandă să ne plimbăm cât mai mult. Dar pe jos. Este, poate, singura terapie care nu şi-a pierdut actualitatea, n-a putut fi contrazisă de nimeni, iar efectele sunt evidente. Mai mult, pe zi ce trece aflăm că mersul pe jos are noi şi noi beneficii pentru sănătate.

Când şi cum e bine s-o luăm la pas? Ce efecte are asupra organismului mersul pe jos? Iată întrebările la care trebuie să răspundem pentru a înţelege de ce, dintre toate terapiile, mişcarea este cea mai binefăcătoare pentru maşinăria numită corp fizic, dar şi pentru psihic.

E recomandată la orice vârstă, e plăcută şi, un aspect deloc neglijabil, nu costă absolut nimic. cât vremea este frumoasă, profitaţi de această activitate, ca să vă pregătiţi organismul pentru iarnă.

100 de motive pentru a vă mobiliza


Potrivit studiilor de specialitate, cei care parcurg distanţe bune pe jos prezintă mai puţine riscuri de a se îmbolnăvi de cancer, inima, diabet sau de a suferi atacuri cerebrale. Şi trăiesc mai mult, bucurându-se de o sănătate fizică şi mentală de invidiat.

Tot specialiştii arată că beneficiile mersului pe jos se aplică atât persoanelor care îl practică intens, cât şi celor care fac plimbări mai rar. Cu alte cuvinte, chiar şi 15 minute de mers pe jos zilnic pot face minuni pentru sănătatea şi vitalitatea organismului. În plus, dacă efortul de a merge pe jos zilnic survine odată cu decizia de a se alimenta sănătos, riscul unei persoane de a dezvolta o boală cronică scade dramatic în doar şase luni.

Pe lângă bolile cardiovasculare şi diabet, mersul pe jos previne şi cancerul la sân sau de colon, creşte sistemul imunitar, favorizează longevitatea şi reduce nivelul colesterolului. sunt binecunoscute efectele sale pozitive în reducerea sau eliminarea depresiei, stresului, constipaţiei, osteoporozei, impotentei, insomniei, artritei sau durerilor de spate. Ca să nu mai punem la socoteală faptul că plimbările reprezintă o terapie plăcută şi 100% naturală. Combinată cu ascultarea unei muzici plăcute la căşti, nici nu simţiţi când aţi ajuns departe. Suficiente motive pentru a renunţa la autobuz sau maşina personală pentru a vă mobiliza.

Remediu universal


Practicat în mod raţional, mersul pe jos contribuie la intensificarea circulaţiei sângelui, la amplificarea mişcărilor respiratorii, la stimularea schimburilor nutritive, precum şi la dezvoltarea a numeroase grupe de muşchi, îmbunătăţeşte circulaţia inimii, creşte volumul, tonusul şi forţa de contracţie a muşchiului cardiac.

Bătăile inimii devin mai viguroase şi sângele circulă mai activ. 30 de minute de mers zilnic reduc riscul de atac de cord în aceeaşi măsură ca un program intens de exerciţii fizice. Antrenarea motorului pulmonar şi cardiac asigura un mai bun randament întregii „maşini umane“. Mersul pe jos provoacă şi un masaj al sistemului digestiv, mai ales al intestinului gros, prevenind astfel constipaţia.

Rezultatele au arătat că o plimbare în pas alert de 30 de minute pe zi poate creşte nivelul leucocitelor. Astfel, cei care se plimba nu răcesc. Mersul pe jos încetineşte coagularea sângelui, scade nivelul de colesterol rău, crescând nivelul de colesterol bun, cu condiţia, bineînţeles, să se adopte şi o alimentaţie sănătoasă. Provoacă scăderea nivelului glicemiei (remediu ideal pentru diabetici). Un program regulat de mers într-un ritm mai rapid îi ajută pe diabetici să scadă doza zilnică de insulina. Mergând pe jos, circulaţia periferică se îmbunătăţeşte, prevenind astfel apariţia varicelor. Mersul pe jos este un bun remediu împotriva insomniei şi un stimulent al bunei dispoziţii.

Un corp de invidiat


Cei mai mulţi „plimbăreţi“ şi-au făcut un obicei constant din a merge pe jos fiindcă îşi doresc un corp frumos. Este adevărat, nu trebuie să munciţi din greu la sală, nici să vă înfometaţi ca să vă menţineţi în formă. Mersul pe jos arde calorii şi ajuta la menţinerea unei greutăţi constante, în funcţie de intensitatea sau durata plimbărilor, eliminându-se surplusul de greutate, în special din zona coapselor şi a bdomenului.

Este indicat să mergem pe jos circa 30 de minute timp de 5 zile pe săptămână, după cum au căzut de acord cercetătorii americani. La 5 kilometri parcurşi, se ard mai mult de 300 de calorii. într-o oră de mers pe jos consumăm circa 65 kilocalorii.

Pentru a pierde un kilogram într-o lună ar trebui să ardem aproximativ 8.000 kcal. Ceea ce înseamnă că într-o lună este necesar să mergem pe jos 138 km, adică, zilnic, 4,6 km, cu paşi vioi. Dacă vreţi să daţi jos şi mai multe kilograme, urcaţi scările. Astfel veţi tonifia muşchii şi veţi antrena inima. Veţi slăbi şi pentru că mersul pe jos diminuează apetitul şi masa adipoasa în favoarea masei musculare.

Regulile mersului sănătos


Cum să mergeţi pe jos? Pare ciudat, dar aceasta modalitate de deplasare trebuie fiacuta după nişte reguli, pentru a beneficia de efectele maxime asupra sănătăţii. În primul rând, începeţi cu un mers lejer şi măriţi treptat intensitatea paşilor. Dacă abia vă trageţi sufletul, încetiniţi. Pe măsură ce veţi face o bisnuinta din mersul pe jos, veţi merge din ce în ce mai repede, până la a adopta mersul rapid, un frate mai mic al jogging-ului.

Controlaţi-vă pulsul (eventual, purtaţi la încheietura mâinii dispozitive de măsurare a pulsului şi tensiunii) şi relaxaţi-vă după fiecare etapă pe care o parcurgeţi. Nu uitaţi să vă hidrataţi! Puteţi nota într-un jurnal progresele pe care le faceţi, distanţa pe care aţi parcurs-o şi cât timp aţi mers pe jos. E o bună motivaţie, dar şi un bun mod de evaluare a progreselor. Stabiliţi-vă un scop şi un program de care trebuie să vă ţineţi. Pentru a nu vă plictisi, mergeţi în locuri diferite. Dacă aţi ratat o zi, nu renunţaţi! Dacă plouă, puteţi face mişcare în casă. Puteţi folosi o casetă video sau un DVD pe care sunt înregistrate mişcările pe care le aveţi de urmat. Cât mergeţi, încercaţi să vă menţineţi poziţia spatelui cât mai dreaptă, fără a fi rigizi. Fiţi relaxaţi, încordarea dăunează.

Fără tocuri şi fără papuci de plajă


Cum ne echipăm pentru mersul pe jos? Simplu, cu haine şi încălţăminte lejeră. Şi totuşi, nu orice pantofi lejeri sunt indicaţi. Potrivit unui studiu realizat de specialiştii de la Colegiul American de Medicină Sportivă, papucii cu bretele între degete afectează încheieturile şi mersul. S-a observat că persoanele care merg cu papuci fac paşi mai mici decât de obicei, ceea ce produce un stres suplimentar asupra corpului, care trebuie să se mişte mai mult pentru aceeaşi distanţa parcursă de alţii cu încălţări obişnuite.

Astfel, creşte riscul de întindere musculară şi durere a articulaţiilor. Medicii specialişti spun că cele mai afectate de încălţămintea flip-flops sunt persoanele obeze sau sedentare, deoarece nu au o musculatură care să susţină paşii făcuţi cu aceste încălţări. Sfatul specialiştilor e să purtăm papuci cu bretele între degete exclusiv la plajă, iar pentru activităţile zilnice, încălţări care se ţin bine pe picior în timpul mersului.

Medicament fără contraindicaţii


Unii cred că nu e indicat să forţăm organismul când suntem obosiţi. Fals! Tocmai mişcarea poate fi antidotul împotriva extenuării fizice şi, mai ales, psihice. Cu somn suficient şi o alimentaţie echilibrată, mişcarea este cea care ne ajută să îndepărtăm sindromul oboselii excesive. Peste 50% din tineri cu vârste sub 25 de ani se plâng că îi dor genunchii, spatele şi umerii. Pentru că petrec mult timp în faţa calculatorului şi nu fac deplasări pe jos. Practic nu există contraindicaţii pentru mersul pe jos, chiar într-un ritm mai rapid (până la 6 km/h).

Cu toate acestea, persoanele cu probleme serioase de sănătate (deficienţe respiratorii şi circulatorii grave, probleme de mobilitate a şoldurilor), trebuie să renunţe la acest obicei sau eventual să participe la activităţi fizice de grup, într-un cadru supravegheat de specialişti şi numai la recomandarea medicului. Ca să fie cu adevărat sănătos, mersul pe jos trebuie practicat în aer liber şi, pe cât posibil, în zone nepoluate. În plus, trebuie să faceţi din plimbare e plăcere. Admiraţi natură, purtaţi o conversaţie plăcută, eliminaţi grijile cotidiene. Dacă vi se pare plictisitor, invitaţi un prieten să vă însoţească. Sau pe cineva din familie. Astfel, veţi lucra concomitent pentru sănătatea şi moralul dumneavoastră.

13 adevăruri despre mersul pe jos

  • e sigur, simplu şi recomandat chiar şi începătorilor
  • e gratis şi tot ce aveţi nevoie e o încălţăminte confortabilă
  • e o modalitate naturală de a face mişcare şi e o activitate ideală pentru a arde caloriile
  • poate fi practicat împreună cu ceilalţi membri ai familiei, pentru a vă păstra sănătatea şi a fi în formă
  • poate fi practicat de aproape toată lumea şi nu există risc de accidentare
  • subţiază talia şi tonifica partea inferioară a organismului
  • reduce riscul de infarct
  • reduce hipertensiunea arterială
  • arde caloriile şi ajuta la slăbit
  • reduce nivelul colesterolului
  • previne apariţia diabetului de tip II
  • diminuează stresul şi anxietatea
  • întăreşte organismul.

De mii de ani, medicii ne recomandă să ne plimbăm cât mai mult. Dar pe jos. Este, poate, singura terapie care nu şi-a pierdut actualitatea, n-a putut fi contrazisă de nimeni, iar efectele sunt evidente. Mai mult, pe zi ce trece aflăm că mersul pe jos are noi şi noi beneficii pentru sănătate.

Când şi cum e bine s-o luăm la pas? Ce efecte are asupra organismului mersul pe jos? Iată întrebările la care trebuie să răspundem pentru a înţelege de ce, dintre toate terapiile, mişcarea este cea mai binefăcătoare pentru maşinăria numită corp fizic, dar şi pentru psihic.

E recomandată la orice vârstă, e plăcută şi, un aspect deloc neglijabil, nu costă absolut nimic. cât vremea este frumoasă, profitaţi de această activitate, ca să vă pregătiţi organismul pentru iarnă.

Citește și