Alimente bogate în magneziu, care pot reduce anxietatea, slăbiciunea și problemele cardiace

Magneziul este una dintre substanțele minerale care asigură o viața sănătoasă și echilibrată. Atunci când în organismul uman se produce un dezechilibru, iar nivelul de magneziu scade dramatic, corpul uman reacționează și își manifestă lipsurile.

Magneziul este esențial vieții și natura ne oferă o paletă largă de alimente, care au un conținut bogat din acest mineral. Consumându-le cu regularitate, asigurăm buna funcționare a reacțiilor chimice din organism. e asemenea, magneziul joacă un rol vital în funcțiile metabolice, cum ar fi echilibrarea nivelului de insulină, conferă elasticitate vaselor de sânge, relaxează mușchii și conferă o senzație de bine întregului corp.

Ce se întâmplă când scade nivelul de magneziu din organism?


Atunci când se produce dezechilibrul, iar nivelul de magneziu este scăzut sub limita normală, organismul nostru ne oferă o serie de indicii. Acestea sunt:

Simptome neurologice:

  • depresia
  • probleme de concentrare
  • apatia
  • confuzia
  • în cazuri extrem de grave halucinații
  • slăbiciune musculară

Simptome neuromusculare:

  • spasme musculare
  • sunete în urechi – țiuit
  • tremur
  • slăbiciune

Simptome gastrointestinale:

  • diaree
  • dureri de stomac
  • scăderea poftei de mâncare

alimente bogate in magneziu

Studiile din domeniu susțin că deficitul de magneziu influențează în mod decisiv funcționarea mitocondriilor. Acestea din urmă sunt cunoscute drept uzinele de energie ale celulelor. Pentru o bună funcționare, medicii recomandă o doză de circa 300-420 mg. de magneziu pe zi, în funcție de vârstă și sex.

Alimente bogate în magneziu


În trecut, solul era extrem de bogat în magneziu, iar oamenii își puteau procura acest mineral din aproape orice legumă sau fructă. Evoluția tehnologică a schimbat fundamental structura organică a solului și în ziua de astăzi, alimentarea optimă și echilibrată este o adevărată problemă. Cu toate acestea, încă mai există numeroase surse naturale de magneziu. Iată care sunt alimentele recomandate atunci când există deficiența de magneziu:

  • spanac
  • brocoli
  • napi
  • salată vere
  • frunze de sfeclă
  • peștele gras – macrou sau ton
  • pătrunjel
  • semințe de muștar
  • fenicul
  • semințe crude de cacao
  • nuci

Dacă aportul de magneziu din alimentație nu suplinește nevoia corpului atunci este indicat să luați suplimentele de magneziu pe care le găsiți în farmacii sau magazinele de specialitate.

Citește și