Carnea de miel. Cum se cumpăra mielul? Sfaturi de gătire și secretele preparării

Una dintre cele mai populare cărnuri, atunci când se apropie sărbătoarea Paștilor, este carnea de miel. Aceasta este extrem de sănătoasă și este recomandată celor cu deficiențe sau carențe de fier și magneziu. De asemenea, carnea de miel trebuie preparată și consumată după un anumit tipic pentru ca toți nutrienții să ajungă în corpul nostru.

Achiziționarea cărnii de miel


Atunci când sunteți hotărâți să cumpărați carne de miel este indicat să o faceți din spații special amenajate și certificate sanitar-veterinar. Nu o sa spunem că cea mai indicată este din supermarketuri, dar carnea de miel trebuie să prezinte normele sanitar-veterinare.

Atenție! Culoarea cărnii de miel trebuie să fie rozalie! Nu roșie și nici altă culoare!

Bineînțeles că există posibilitatea să cumpărați mielul de la o stână și atunci cel mai bine este să-l alegeți viu, după care ciobanul să-l taie pe loc. Nu cumpărați miei tăiați în prealabil pentru că nu puteți știi calitatea cărnii.

Un alt aspect extrem de important când cumpărați un miel de la un târg sau de la stână este ca acesta să aibă o greutate cuprinsă între 10 și 13 kilograme. De ce? Pentru că numai în aceste condiții carnea este cel mai ușor de digerat pentru stomacul uman.

carnea de miel

Sfaturi practice


– Nu mâncaţi carne fierbinte. Temperatura crescută poate modifica temporar procesele unei digestii normale.

– Evitaţi să beţi lichide multe înainte de a mânca preparate din carne de oaie şi nici nu consumaţi tărie în primele două ore după masă.

– În cantităţi mici, carnea de oaie îmbunătăţeşte activitatea organelor interne, în exces, duce la catigestii şi colesterol mărit.

– Bolnavii cu trigliceridele crescute, hipertensiune arterială, probleme hepato-renale şi obezitate trebuie să consume carne de oaie în cantităţi mici.

– Asociată cu fumatul, consumul exagerat de băuturi alcoolice sau acidulate, carnea de miel poate provoca catigestie sau chiar pancreatita acută.

Sfaturi de gătit


– Stufatul şi drobul de miel trebuie să conţină cât mai multe legume şi verdeaţă, pentru a fi mai uşor de digerat. Drobul este un amestec de organe care conţine mult acid uric, periculos pentru organism. Excesul duce la crize biliare, hipertensiune.

– Evitaţi să prăjiţi carnea de oaie în ulei. Pentru a păstra substanţele benefice din carnea de miel, e bine să o preparăm la aburi sau la grătar.

– Carnea de miel nu se asociază cu pâine, mămăligă sau paste, ci doar cu legume.

Carnea de miel, beneficii pentru sănătate


Carnea de miel este una dintre cele mai bogate surse de proteine uşor digerabile, iar aminoacizii din ea facilitează producţia de energie, din acizii graşi, folosită în diversele procese fiziologice.

Carnea de miel previne bolile cardiace.

Este o sursă bogată în fier. Consumul regulat de carne de miel împiedică instalarea anemiei.

Complexul de vitamine B din carnea de miel contribuie la metabolizarea proteinelor, carbohidraţilor şi grăsimilor.

Contribuie la creşterea imunităţii şi ajuta la funcţionarea optimă a funcţiei gustului şi a celei olfactive.

 

Citește și