Cât de mult zahăr există în alimentele pe care le consumi?

Zahărul este drogul modern. Acel drog care este permis și care există în aproape toate alimentele pe care le consumăm. Zahărul trebuie evitat pe cât posibil, pentru o sănătate de fier.

Consumul prea mult de zahăr ridică numeroase probleme de sănătate incluzând obezitatea , diabetul de tip 2 , presiunea sanguină crescută  și cariile dentare.

Se estimează că persoana  consumă în jur de 19,5 lingurițe sau 82 de grame de zahăr pe zi. Aceasta este de peste dublul sumei recomandate de American Heart Association (AHA), care este de 9 lingurite pe zi pentru bărbați și 6 lingurițe pentru femei .

Cât și cum trebuie să consumăm zahăr

  • Bărbații ar trebui să mănânce nu mai mult de 9 lingurițe de zahăr pe zi și femei nu mai mult de 6.
  • Batoanele de ciocolată, cerealele dulci și sucul conțin adesea niveluri ridicate de zahăr adăugat.
  • Fructele conțin zaharuri naturale care sunt mai puțin dăunătoare decât zahărul găsit în alimentele procesate.
  • În mod obișnuit, consumul prea mare de zahăr crește riscul de boli de inimă , diabet și obezitate.

Ce este zahărul?

Zaharul este un carbohidrat simplu , care aparține unei clase de substanțe chimice. Existăl în multe forme diferite.

Cele trei tipuri principale de zahăr sunt zaharoza, lactoza și fructoza.

Specialiștii spun că zaharul are nutrienți zero și sunt calorii goale „care pot duce la kilograme în plus, sau chiar obezitatea”.

În martie 2015, Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a publicat noi orientări care recomandă ca adulții și copiii să își reducă aportul de zaharuri adăugate la mai puțin de 10% din consumul total de energie. O reducere suplimentară sub 5% este asociată cu beneficii suplimentare pentru sănătate.

Termenul „zaharuri libere” se referă la orice glucoză, fructoză și zaharoză adăugată la alimente și băuturi, precum și zaharurile care se găsesc în mod natural în siropuri, miere și suc de fructe. Termenul nu se aplică zaharurilor naturale găsite în fructele, legumele sau laptele proaspăt, deoarece nu există dovezi care să lege aceste zaharuri de problemele de sănătate.

Bauturi nealcoolice

Consumul de băuturi și sucuri zaharoase poate contribui la majoritatea aportului zilnic de zahăr.

  • Coca-Cola ( 330 ml): 7,25 lingurițe de zahăr
  • Red Bull : 5,35 lingurițe de zahăr
  • Sprite : 7,61 lingurițe de zahăr

Fructe

căpșunii

Fructele conțin un tip de zahăr numit fructoză. Fructele proaspete nu au zahăr adăugat, dar nivelul de zahăr variază de la 1 linguriță la 100 de grame la afine până la peste 3 lingurițe din struguri.

Toate cifrele de mai jos arată zahărul natural pentru o porție de 100 de grame

  • Mango: 2,75 lingurițe de zahăr
  • Banane: 2,48 lingurițe de zahăr
  • Mere: 2,11 lingurițe de zahăr
  • Ananas: 2 lingurite de zahăr
  • Struguri: 3,14 lingurițe de zahăr
  • Lămâi: 0,5 linguri de zahăr
  • Kiwi fructe: 1,82 lingurițe de zahăr
  • Caise: 1,87 lingurițe de zahăr
  • Căpșuni: 0,99 lingurițe de zahăr
  • Zmeură: 0,9 lingurițe de zahăr
  • Afine: 2.02 lingurițe de zahăr
  • Cranberries: 0.87 lingurițe de zahăr
  • Tomate: 0,53 lingurițe de zahăr

Acest tip de zahăr este unul sănătos și trebuie consumate în fiecare zi.

Consumul ridicat de zahăr, boli

Iată ce boli poate provoca consumul ridicat de zahăr.

Obezitatea: Un studiu recent efectuat la QJM a constatat că consumul de zahăr produce obezitatea.

Boala cardiacă: Cercetarea publicată în JAMA a investigat aportul de zahăr și decesele legate de bolile cardiovasculare . Ei au concluzionat că: „Majoritatea adulților  consumă mai mult zahăr decât se recomandă pentru o dietă sănătoasă. Am observat o relație semnificativă între consumul de zahăr adăugat și riscul crescut de mortalitate din bolilor cardiovasculare”.

Diabet zaharat de tip 2: Deși zahărul nu provoacă direct diabet, persoanele care consumă mai mult zahăr decât media sunt mai susceptibile de a fi supraponderale , ceea ce reprezintă un factor de risc pentru diabetul de tip 2.

Concluzia este că trebuie să evitați toate produsele care au zahăr adăugat. Cele mai sănătoase sunt fructele și legumele.

Referinte

Raport complet (toate substanțele nutritive): 45307763, Coca-Cola, băuturi răcoritoare, UPC: 04904403. (2018, ianuarie). 

https://ndb.nal.usda.gov/ndb/foods/show/244183?fgcd=&manu=&lfacet=&format=&count=&max=50&offset=&sort=default&order=asc&qlookup=Coca+cola+can&ds=&qt= & qp = & qa = & qn = & q = & ing =

Citește și