Cum să slăbești sănătos cu ajutorul ceaiurilor

Slăbiți sănătos cu ceaiuri. Aceasta modalitate este cea mai sănătoasă și cea mai indicată pentru ca să pierdeți din talie. Grăsimea se elimină în mod natural și astfel vă veți bucura de o viață sănătoasă.

Mentă şi şocul micşorează talia


Ceaiul de mentă cu lămâie este indicat în curele de slăbire deoarece combate senzaţia de foame şi conferă o digestie mai uşoară. Ceaiul de mentă poate fi băut şi cald, şi rece, calitate care-l face ideal pe canicula. Mentă nu constipa, ci reglează tranzitul intestinal. În plus, ceaiul de mentă are calitatea de a tăia pofta de dulce, cea apărută pe fond de stres sau oboseala. Ceaiul de lămâie infuzează organismul cu vitamina C şi, în plus, taie pofta de mâncare.

E recomandat înainte de fiecare masă sau măcar dimineaţa, pe stomacul gol, pentru a accelera metabolismul şi a nu mai simţi atât de acut nevoia de a mânca peste măsură. În timpul în care este digerata, lămâia produce carbonat de potasiu, care acţionează pentru prevenirea hiperacidităţii gastrice. Astfel, lămâia se transformă dintr-un aliment acid într-unul bazic. Uleiul din coajă de lămâie şi cel din coajă de portocală, având proprietăţi detoxifiante şi decongestive, curata ficatul şi rinichii. Ceaiul din frunze de şoc provoacă o transpiraţie abundenţă, elimina toxinele din corp şi ajuta la scăderea în greutate.

Ceaiul are şi efect laxativ moderat, fiind benefic persoanelor care suferă de constipaţie de origine nervoasă. Ceaiul de şoc se poate folosi în în uz extern. Sub formă de comprese, elimina celulită, dacă se prepară un ceai concentrat (cantitate dublă de plantă). Consumul de şoc scade edemele, detoxifica organismul şi previne apariţia infecţiilor urinare. Tot în scopul eliminării celulitei, însă cu efect mai rapid, se recomandă tinctura din fructe de şoc. Aceasta se obţine prin macerarea fructelor de şoc în alcool de cereale dublu rafinat. Se va consuma o linguriţă diluată de tinctura înaintea fiecărei căni de ceai de şoc.

Frunze verzi care taie pofta de mâncare


Ceaiul din frunze de nuc e bogat în vitamina C, uleiuri volatile şi minerale, fiind ideal în curele de slăbit. Nu este recomandat persoanelor care au boală Basedow sau altă formă de hipertiroidie, datorită conţinutului ridicat în iod. Ceaiul din frunze de dud e bun pentru persoanele care vor să slăbească şi care suferă de afecţiuni precum: ulcer, diaree, gastrita. Ceaiul de urzici aduce un aport de vitamine C, K, B12, A şi are efect curativ în cazul persoanelor anemice, ajuta la combaterea reumatismului, diabetului, diareei, ulcerului, nisipului la rinichi. Ceaiul de anghinare ajuta la eliminarea toxinelor şi îmbunătăţeşte digestia. Un litru de ceai de anghinare pe zi nu numai că va îmbunătăţi tonusul, dar va tăia pofta de mâncare, fără a tulbura sistemul imunitar, anghinarea fiind o plantă bogată în vitaminele C, B6 şi K, magneziu, fier, potasiu, fibre alimentare şi acid folic.

Ceaiul de măceş elimina toxinele din organism, are un conţinut bogat în vitamina C, care are efect antioxidant. E diuretic, stimulează secreţia biliară. Ceaiul din mătase de porumb are efect diuretic. Leuşteanul este un diuretic performant, capabil chiar să dizolve pietrele de la rinichi. Stimulează secreţia salivara şi gastrica, fluidizează secreţiile, uşurând expectorarea. Ceaiul din coajă de cruşin are puternice proprietăţi purgative.

Ceaiul de cicoare favorizează secreţia biliară, ajuta la detoxifierea ficatului şi la refacerea celulelor hepatice. Ceaiul de cimbru sau de cimbrişor stopează senzaţia de foame datorită calităţilor sale energizante. Dimineaţa, pe stomacul gol, beţi o infuzie de cimbru. Ceaiul de trandafir elimina toxinele din organism, ajuta şi la înfrumuseţarea pielii. Conţine vitaminele A, B3, C, D şi E şi este cunoscut ca agent împotriva infecţiilor. De asemenea, previne constipaţia şi ajuta la silueta.

Păpădia şi seminţele de în


Valeriană, plantă medicinală cu efect calmant, despre care se spune că ar fi cea mai consumată din lume, taie pofta de mâncare apărută mai ales pe fond de stres. Ceaiul de chimen, care stimulează digestia şi previne balonarea, are şi marea calitate de a regla pofta de mâncare. Se recomandă mai ales atunci când regimul alimentar ar putea afecta tranzitul intestinal. Păpădia este diuretica şi reglează secreţia biliară, grăbind astfel digestia. Este o plantă ideală pentru slăbit. Merele sunt un depurativ sanguin şi un antiseptic intestinal, deoarece favorizează secreţia unei diastaze intestinale bactericide. Stimulează activitatea enzimelor şi sunt uşor laxative.

Ceaiul din frunze de mesteacăn are efect diuretic şi facilitează eliminarea acidului uric şi a colesterolului din corp. Nalbă este o plantă emolient, balsam pentru căile respiratorii şi uşor laxativ. Trei-fraţi-pătaţi are proprietăţi diuretice şi expectorante. E o plantă depurativa, antialergica şi uşor laxativa. Lemnul dulce este diuretic şi laxativ, trandafirul japonez cunoscut şi că Hibiscus, e laxativ, antiinflamator şi antioxidant, lotusul are efect laxativ şi detoxifiant, iar ardeiul iute arde caloriile. Pătlagina are efect laxativ, favorizând eliminarea toxinelor pe cale intestinală. Seminţele de în induc senzaţia de saţietate şi reduc absorbţia grăsimilor, pentru că au un conţinut bogat de mucilagii care se depun pe suprafaţa mucoasei gastro-intestinale. Spirulina contribuie la controlul greutăţii prin scăderea apetitului, având totodată şi efect hipocolesterolemiant.

Trucuri pentru a mânca puţin


Mâncatul în exces este principala cauză a obezităţii şi a afecţiunilor ce derivă din acest comportament. Iată câteva modalităţi eficiente prin care se poate controla mâncatul în exces:

1. Folosiţi farfurii mai mici. Este o metodă eficientă de a păcăli mintea, deoarece mâncarea aşezată pe farfurii mai mici creează impresia de mult şi îţi oferă senzaţia că ai mâncat suficient şi că te-ai săturat cu mai puţină mâncare.

2. Folosiţi pahare înalte. Dacă vreţi să slabitti, este esenţial să beţi apă înainte de masă, acest lucru va reduce senzaţia de foame, lichidele vor umple stomacul.

3. Evitaţi combinarea alimentelor. Limitaţi-vă la maximum două categorii de alimente, aromate, în porţii mici. Condimentele accelerează metabolismul, favorizează arderile şi taie senzaţia de foame.

ceaiuri

4. Concentraţi-vă! Atenţia şi concentrarea asupra mâncatului ajuta la controlarea poftei de mâncare. Atunci când atenţia este distrasă de altceva, gen televizor, laptop sau telefon, avem tendinţa să mâncăm mai mult. Mestecaţi încet, savurând fiecare îmbucătură.

5. Respectaţi cele trei mese principale şi apelaţi la gustări sănătoase bazate pe fructe şi legume.

6. Nu ţineţi mâncarea la îndemână.

7. Nu neglijaţi niciodată micul dejun.

8. Căutaţi alternative mai puţin calorice la dulciuri sau mâncăruri preferate.

Citește și