Eliminarea stresului prin sport. Sfaturi utile oferite de specialiști

Nu este o noutate că stresul este boala acestui secol. Eliminarea stresului prin sport este una dintre cele mai ieftine și convenabile metode. De asemenea, este foarte eficientă și conferă vieții o calitate superioară.

În ultimul deceniu, milioane de oameni au fost diagnosticați cu această afecțiune, dar vestea bună este că există numeroase metode de vindecare. Una dintre cele mai bune, recomandată de specialiști, este sportul. Câteva exerciții pot face minuni și vă pot scăpa de unul dintre cei mai mari dușmani ai voștri, stresul.

Eliminarea stresului prin sport


Atunci când practici sport se întâmplă mai multe lucruri minunate cu corpul tău, noi vom enumera câteva dintre ele.

1.    Eliberarea endorfinelor

Nu contează ce tip de mișcare faci, înot, fitness, să alergi în parc sau să faci sport acasă, orice tip de exercițiu fizic va stimula organismul să producă neurotransmițători, substanțe chimice ale creierului, cunoscute sub numele de endorfine.

Nivelul crescut de endorfine provoacă o stare de bine, diminuează durerea și ajută la eliberarea simptomelor de stres și tensiune.

2.    Sănătatea mintală

Sportul și exercițiile fizice regulate asigură relaxarea fizică și psihică, ajută la anumite tulburări de sănătate mintală, cum ar fi depresia și anxietatea.

Anxietatea și depresia sunt adesea declanșate de nivelurile excesive de stres. Potrivit specialiștilor, exercițiile fizice pot reduce simptomele ușoare ale depresiei și anxietății și îmbunătățesc calitatea somnului – o problemă  cu care se confruntă mulți oameni care suferă de tulburări de sănătate mintală.

Calitatea somnului poate scădea nivelul stresului cauzat de depresie și anxietate și poate duce la un o stare mai bună.

3.    Încrederea personală

Implicarea într-un sport poate ajuta la creșterea încrederii personale, aspect care va reduce în mod semnificativ nivelul general de stres.

Dacă ați rămas vreodată inactiv pentru o perioadă lungă de timp, sunteți familiarizat cu acel sentiment lent și apatic, care se poate transforma rapid în sentimente de auto-respingere sau chiar de depresie, ceea ce poate exacerba nivelul de stres.

Conform Consiliului American privind Exercițiul, exercițiile fizice regulate vă pot ajuta să vă măriți sentimentul de încredere personală, care poate fi un mecanism puternic de atenuare a stresului.

Sporturi recomandate


Boxul

La sfaristul unei zile stresante, exerciţiile mai agresive, precum boxul sau kickboxul vă pot ajuta să vă eliberaţi frustrările într-un mod sănătos şi productiv.

Alergatul în parc

Faceţi orice exerciţiu cu impact redus şi vă veţi atinge scopul: încercaţi mersul pe jos sau joggingul timp de 20 de minute pe zi, de trei ori pe săptămână. Exerciţiile cardio încurajează organismul să elibereze endorfine, care ajută şi la un somn bun, care, la rândul lui, reduce anxietatea.

Eliminarea stresului prin sport

Tai Chi

Tai Chi are beneficii atât pentru sănătatea mentală, cât şi pentru cea fizică. O mişcare de bază se numeşte „Mâini noroase”. Întindeţi-vă mâna dreaptă în faţa corpului, în timp ce ţineţi mâna stângă în lateralul corpului, cu ambele palme întoarse. Apoi, ridicaţi braţul stâng în locul mâinii drepte. Continuaţi mişcarea circulară a mâinilor pentru câteva minute.

Referințe


Health.com – Feeling Stressed? 6 Exercises That Make it Go Away

Studiu – The Effects of Stress on Physical Activity and Exercise

Citește și