Focul omoară hrana. Sfaturi și idei practice pentru o alimentație corectă

Una dintre cele mai bune surse de inspirație, atunci când vine vorba despre cum să mâncăm corect este medicina tradițională chinezească. Un principiu de bază a acesteia susține că focul omoară hrana. Adică orice aliment, care este supus unei surse de energii termice, mai mare de 45 de grade Celsius, nu doar că își pierde din proprietăți, ci și devine toxic pentru organism.

Hrana reîncălzită, o adevărată bombă


O hrană parțial tratată termic este mult mai accesibilă organismului nostru decât cea fiartă, prăjită sau coaptă. Un alt aspect de menționat se referă la hrana reîncălzită. Aici apare o problemă dublă. Prima este că oricum hrana devine moartă prin fierbere sau coacere, dar dacă mai este și reîncălzită atunci este o adevărată bombă pentru corpul uman.

De cele mai multe ori, oamenii se plâng de lipsa de timp, motiv pentru care gătesc o singură dată pe săptămână și mănâncă în mai multe zile din aceasta. Această practică este una haotică și nejustificată pentru că mâncarea odată pusă în frigider, adică răcită se umplu de nitrați. Primele efecte ale acestora sunt asupra sângelui și apoi asupra întregului organism. Această practică aberantă trebuie scoasă din rutina zilnică. Se recomandă o porție de hrană nepreparată termic decât o mâncare încălzită și reîncălzită.

Focul omoară hrana, iată cum


1.Introducerea în organism a alimentelor preparate termic, indiferent dacă sunt fierte, coapte, prăjite, sau chiar la aburi, declanșează imediat un sistem de autoapărare.

focul omoară hrana

Studiile în domeniu demonstrează faptul că acest sistem de apărare este similar cu cel din cazul bolilor infecțioase. Adică cresc limfocitele foarte mult, pentru o perioadă de trei sau patru ore, până în clipa în care toată hrana este digerată. Acest aspect este unul dramatic, pentru că acum realizăm că organismul uman nu a fost creat pentru hrana preparată termic, ci pentru cea crudă.

2. Enzimele din alimente se distrug atunci când acestea sunt preparate termic la temperaturi mai mari de 45 de grade Celsius.

Enzimele, aceste molecule de proteine, joacă un rol important în toate activităţile din organism:

  • în digestia alimentelor,
  • în stimularea creierului,
  • în conservarea energiei celulare şi
  • în refacerea ţesuturilor, organelor şi celulelor.

3. Vitaminele B1, B2 și B6 sunt termovolatile, adică se distrug atunci când hrana este supusă procesului termic. Aceste vitamine sunt primele care dispar atunci când alimentele sunt supuse chiar și la soare și nu pe aragaz.

4. Unul dintre cele mai bune exemple este cel al mușchilor. Atunci când sunt solicitați la maximum, ei își revin cel mai bine atunci când ne hrănim cu hrană crudă sau sucuri naturale.

5. După consumul de alimente preparate prin foc este de evitat consumul oricărui tip de fruct pentru că acesta din urmă își pierde toate proprietățile.

6. Cuptorul cu microunde modifică moleculele alimentelor. Au exista numeroase discuții pe această temă, dar în prezent lucrurile s-au mai relaxat și oamenii au uitat. Da, cuptorul cu microunde nu are ce căuta în nicio bucătărie și dacă există el nu trebuie folosit niciodată. Modifică structural hrana și o transformă în hrană moartă și toxică.

7. Un aspect demonstrat din punct de vedere științific este că fierul dispare din alimentele fierte, dar și din cele crude, care sunt mărunțite, adică tăiate.

8. Alimentele pregătite în vase sau care au intrat în contact cu folia de aluminu sunt toxice. Aluminul atacă în principal ficatul și perturbă eliminarea acidului uric. Așadar, evitați chiar și alimentele din conservele de aluminiu pentru că și acestea sunt problematice.

O sănătate de fier, sfaturi


Pentru a avea o sănătate de fier este foarte important ceea ce mâncăm. După cum ați observat, hrana preparată termic nu este o soluție. Bineînțeles că este aproape imposibil să renunțăm la acest tip de hrană, dar nutriționiștii sfătuiesc că este bine ca din totalul de hrană ingerat, 80% să fie crudă.

Un alt aspect este că mesele vegetariene au un aport cantitativ mai mic decât cele preparate termic. Adică, dacă alegem să mâncăm vegetarian atunci vom mânca mai puțin decât în cazul hranei preparate termic.

alimente-pentru-frumusete

Se recomandă ca orice masă să fie începută prin hrană vie, iar abia după 30 de minute să se continue cu hrana moartă. Hrana vie are nevoie de timp pentru a fi procesată de organism.

Pentru este greu să renunțăm la hrana moartă, specialiștii recomandă consumul de hrană fiartă în pofida celei prăjite sau coapte. Cele din urmă conțin foarte multe grăsimi saturate și se absorb mai greu. De asemenea, acestea pun o presiune mai mare pe ficat și pe vezica biliară. Așadar, nu uitați, focul omoară hrana!

Citește și