Ovăzul! Mănâncă acest super-aliment la micul dejun și o să slăbești sănătos

Cea mai importantă masă a zile este micul dejun. Probabil că ați auzit această frază de nenumărate ori și din acest motiv ați ajuns să nu îi dați foarte multă importanță. Atunci când vine vorba despre o viață sănătoasă sau despre slăbit, cel mai important lucru nu este micul dejun propriu zis, ci ceea ce mâncăm la această masă pentru a fi sănătoși.

Ce mâncăm la micul dejun pentru a slăbi?


Nutriționiștii din întreaga lume recomandă un mic dejun echilibrat. O veche vorbă spune că micul dejun trebuie să fie regesc, masa de prânz precum a unui om normal și cina de om sărac.

Dacă încercați să reduceți kilogramele în plus, atunci micul dejun nu trebuie să lipsească din activitățile zilnice. În revista de specialitate, Nutrition & Metabolism, a fost publicat un studiu în care s-a descoperit cel mai bun mic dejun pentru a pierde kilogramele în plus.

S-a realizat un studiu, în care au fost implicați 360 de bărbați și femei. Aceștia au fost împărțiți pe 3 grupe. Primul grup a primit la micul dejun fulgi de ovăz, al doilea cereale și al treilea doar apă. Prânzul și cina au fost similare pentru toate cele trei grupuri. Rezultatele au fost de-a dreptul fantastice și concludente.

S-a stabilit că:

  1. primul grup (cei cu fulgii de ovăz) a consumat cu 30% mai puține calorii la prânz și la cină
  2. participanții celui de-al doilea grup (cereale) s-au simțit înfometați la circa 3 ore după micul dejun
  3. cei care au băut doar apă aveau o poftă extrem de mare de mâncare la prânz și cină

Concluzia a fost că ovăzul este alimentul principal atunci când vreți să slăbiți. Acesta rezistă pentru mai mult timp în stomac și reglează metabolismul.

Efectul consumului de ovăz la micul dejun


Ovăzul este un super-aliment. El conține numeroși nutrienți și reglează numeroase procese din organism. Iată câteva dintre efectele ovăzului asupra corpului uman:

Digestie – ovăzul este foarte bogat în fibre și împiedică depunerile de grăsime. Joacă un rol esențial în digestie și este recomandat în curele de slăbire

Scade presiunea sanguină – ovăzul poate corecta presiunea sanguină. El conține numeroase vitamine, care joacă un rol de echilibru.

Reducerea colesterolului – fibrele ovăzului au rolul de a îndepărta grăsimea din corpul uman. În acest sens, nivelul colesterolului scade. Făina de ovăz reduce riscul apariției bolilor de inimă.

Reduce riscul de cancer – British Medical Journal a publicat un studiu care a arătat că ovăzul reduce riscul de cancer de colon, de sân, prostată și cancer ovarian.

Citește și