Sfaturile nutriționiștilor pentru slăbit! Adoptă-le și vei avea un corp de invidiat

Topirea stratului de grăsime sau o cură de slăbire nu este întotdeauna un lucru ușor. Cei mai mulți dintre nutriționiști susțin că a slăbi ar trebui să fie un mod de viață pentru că curele de slăbit nu sunt sănătoase de cele mai multe ori. Fie că alegeți o dietă sau faceți din slăbit un stil de viață, am ales câteva dintre cele mai importante sfaturi, care vă vor face viața mai ușoară!

Sfaturi pentru slăbit


1.Nu vă înfometaţi

Cea mai mare greşeală în cursul unei diete este aceea de a priva organismul de necesarul de nutrienţi, minerale şi vitamine. Aceasta duce la epuizare, la dereglarea gravă a metabolismului şi la posibile afecţiuni. Dacă nu mâncăm suficient, metabolismul nu se pune în mişcare. Scăderea sub 1.200 de calorii pe zi, nu numai că duce la sărăcirea organismului în nutrienţii necesari, ci chiar la îngrăşare. Corpul va intra în criză, pregătindu-se pentru înfometare şi astfel va reţine calorii. Aces fenomen se întâmplă mai ales atunci când sărim peste mese.

2. Nu supraestimaţi caloriile arse prin mişcare şi nu vă premiaţi cu „ceva bun”.

nu vă premiaţi cu „ceva bun”

3. Nu beţi prea multe băuturi dietetice, cercetările arată că, în 10 ani, veţi avea o talie cu 178% mai groasă.

Andulcitorii artificiali pot să crească nivelul de insulina şi să-l scadă pe cel de zahăr, ceea ce stimulează pofta de mâncare, eliberându-se mai multă dopamină. Riscul de a fi obez creşte dacă peste jumătate dintre prietenii au aceeaşi problemă, conform unui studiu realizat la Harvard. Percepţia asupra greutăţii corporale se schimbă şi scade exigentă cu propria persoană.

4. Nu eliminaţi vinul din dietă.

Noile cercetări în domeniu arată că femeile care beau unul sau două pahare de vin pe zi câştiga mai puţine kilograme în decursul a 13 ani, comparativ cu cele care nu consuma vin deloc.

5. Nu renunțați la carbohidrați

Dacă renunţaţi de tot la carbohidraţi sau grăsimi, vă puteţi îngrăşa, pentru că nu mai beneficiaţi de energia pe care aceşti nutrienţi v-ar fi oferit-o. Nu degeaba Vitamina C, calciul şi vitaminele în general sunt luate de obicei din fructe, care conţin şi carbohidraţi. Fără ei vă veţi îngrăşa la loc în scurt timp, iar fluctuaţiile de greutate fac mult rău sănătăţii. O stare de spirit bună şi controlul greutăţii merg mana în mână. Atunci când apare stresul, este eliberat hormonul numit cortizol, care duce la creşterea apetitului şi face că grăsimea să se depoziteze mai uşor, în special în regiunea abdominală. Riscul diabetului creşte, iar odată cu acesta se măreşte şi cel al apariţiei bolilor de inimă.

Trucuri pentru a mânca puţin


Mâncatul în exces este principala cauză a obezităţii şi a afecţiunilor ce derivă din acest comportament. Iată câteva modalităţi eficiente prin care se poate controla mâncatul în exces:

1. Folosiţi farfurii mai mici. Este o metodă eficientă de a păcăli mintea, deoarece mâncarea aşezată pe farfurii mai mici creează impresia de mult şi îţi oferă senzaţia că ai mâncat suficient şi că te-ai săturat cu mai puţină mâncare.

2. Folosiţi pahare înalte. Dacă vreţi să slabitti, este esenţial să beţi apă înainte de masă, acest lucru va reduce senzaţia de foame, lichidele vor umple stomacul.

3. Evitaţi combinarea alimentelor. Limitaţi-vă la maximum două categorii de alimente, aromate, în porţii mici. Condimentele accelerează metabolismul, favorizează arderile şi taie senzaţia de foame.

4. Concentraţi-vă! Atenţia şi concentrarea asupra mâncatului ajuta la controlarea poftei de mâncare. Atunci când atenţia este distrasă de altceva, gen televizor, laptop sau telefon, avem tendinţa să mâncăm mai mult. Mestecaţi încet, savurând fiecare îmbucătură.

5. Respectaţi cele trei mese principale şi apelaţi la gustări sănătoase bazate pe fructe şi legume.

6. Nu ţineţi mâncarea la îndemână.

7. Nu neglijaţi niciodată micul dejun.

8. Căutaţi alternative mai puţin calorice la dulciuri sau mâncăruri preferate.

Fiecare ceai, la vremea lui


  • Ceaiurile depurative se beau înainte de masă.
  • Ceaiurile cu efect laxativ se beau după masă, de preferinţă seară pentru că acestea acţionează pe parcursul nopţii, efectul fiind simţit dimineaţa.
  • Ceaiurile diuretice nu se beau seara, din cauza efectului rapid.
  • Încercaţi să beţi ceaiul la aceeaşi oră, pentru a imprima organismului un ritm constant de adaptare.
Citește și